VeineMAGAZINE 37

zijn in de loop der jaren veel contacten verloren gegaan of misschien is er nooit een netwerk geweest. Caroline vertelt: “De cliëntondersteuner is getraind om samen met het gezin het netwerk (weer) te betrekken en het onderdeel te laten zijn van het plan. Is er geen netwerk dan gaan we met elkaar op zoek.” Het plan is ‘levend’ en voortdurend in beweging. We kunnen volgend jaar ergens heel anders over denken dan nu. Daarbij is het ook afhankelijk van de levensfase van ouders en kind waarop je met het plan start, maar te laat is het nooit. “Mensen écht helpen. Niet meer van het kastje naar de muur worden gestuurd, maar direct hulp ontvangen, dat is de gedachte waaruit ClientondersteuningPLUS is ontstaan. Onze PLUS staat voor altijd een stap extra zetten. Wij kijken verder met als doel het leven van cliënten en hun omgeving mooier, leuker en makkelijker te maken. Het GoedLevenPlan is daar een goed voorbeeld van.” • MEER INFORMATIE Zorgaanbieders, scholen of kinderdagcentra Bij interesse kan een presentatie worden aangevraagd bij de PLUSacademie (info@plusacademie.nl of bel 085-4019644). Ouders en mantelzorgers Ouders en mantelzorgers die geïnteresseerd zijn kunnen meer informatie vragen bij ClientondersteuningPLUS (vraag@clientondersteuninglus.nl of bel 085-486 6700) 23 HULPMIDDELEN

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU3OTky